TBLI_Sfeerbeeld_034

10 mei 2020

Leerachterstand verdwijnt bij Bridge High Dosage Tutoring op het Mundus College

De eerste resultaten van het onderzoek van de Universiteit van Amsterdam laten zien dat zwak scorende leerlingen (wat betreft rekenen) van praktijkonderwijs en vmbo op het Mundus College hun achterstand inlopen bij het krijgen van 5 maanden HDT.  Het onderzoek werd mede gefinancierd door de AUF, het Amsterdams Universiteits Fonds.

Het eerste The Bridge HDT-project vond plaats van september 2017 tot januari 2018 op het Mundus College in Amsterdam Nieuw-West (vmbo-niveau, praktijkonderwijs en Eerste Opvang Anderstaligen). In het RCT-onderzoek onder leiding van Dr. Bowen Paulle werden 47 eerstejaars leerlingen willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan HDT, dit is de zogeheten ‘experimentele groep’. In vergelijking met de controlegroep heeft de experimentele groep een flinke stap gezet richting 1F-niveau, dat is het rekenniveau wat men minimaal aan het einde van de basisschool zou moet hebben, ook wel ‘het burgerschapsniveau’. De resultaten van het onderzoek laten zien dat het niet te laat is om het tij te keren voor kansarme leerlingen en kansenongelijkheid tegen te gaan. 

The Bridge laat altijd al haar Bridge HDT projecten onderzoeken en hoopt bij alle leerlingen vergelijkbare resultaten te behalen om zo de potentie van alle leerlingen te benutten. 

De donkergroene delen van de diagrammen laten de groei zien tussen september 2017 (voorafgaand aan de HDT-tutorlessen) en februari 2018 (na afloop van de HDT-tutorlessen).

Lees meer
TBLI_Sfeerbeeld_034

10 mei 2020

Leerachterstand verdwijnt bij Bridge High Dosage Tutoring op het Mundus College

De eerste resultaten van het onderzoek van de Universiteit van Amsterdam laten zien dat zwak scorende leerlingen (wat betreft rekenen) van praktijkonderwijs en vmbo op het Mundus College hun achterstand inlopen bij het krijgen van 5 maanden HDT.  Het onderzoek werd mede gefinancierd door de AUF, het Amsterdams Universiteits Fonds.

Het eerste The Bridge HDT-project vond plaats van september 2017 tot januari 2018 op het Mundus College in Amsterdam Nieuw-West (vmbo-niveau, praktijkonderwijs en Eerste Opvang Anderstaligen). In het RCT-onderzoek onder leiding van Dr. Bowen Paulle werden 47 eerstejaars leerlingen willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan HDT, dit is de zogeheten ‘experimentele groep’. In vergelijking met de controlegroep heeft de experimentele groep een flinke stap gezet richting 1F-niveau, dat is het rekenniveau wat men minimaal aan het einde van de basisschool zou moet hebben, ook wel ‘het burgerschapsniveau’. De resultaten van het onderzoek laten zien dat het niet te laat is om het tij te keren voor kansarme leerlingen en kansenongelijkheid tegen te gaan. 

The Bridge laat altijd al haar Bridge HDT projecten onderzoeken en hoopt bij alle leerlingen vergelijkbare resultaten te behalen om zo de potentie van alle leerlingen te benutten. 

De donkergroene delen van de diagrammen laten de groei zien tussen september 2017 (voorafgaand aan de HDT-tutorlessen) en februari 2018 (na afloop van de HDT-tutorlessen).

Lees meer

Samenwerken?

The Bridge is altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Of het nu gaat om nieuwe tutoren, scholen, gemeenten, partners of donateurs: samen verkleinen we de kansenongelijkheid door rekenachterstanden in te halen en leerlingen een zelfvertrouwen-boost te geven. We komen graag met je in contact!

Contacteer ons
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Lees meer over de opstart
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

The Bridge is altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Of het nu gaat om nieuwe tutoren, scholen, gemeenten, partners of donateurs: samen verkleinen we de kansenongelijkheid door rekenachterstanden in te halen en leerlingen een zelfvertrouwen-boost te geven. We komen graag met je in contact!

Contacteer ons
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Leer meer over de opstart?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

The Bridge is altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Of het nu gaat om nieuwe tutoren, scholen, gemeenten, partners of donateurs: samen verkleinen we de kansenongelijkheid door rekenachterstanden in te halen en leerlingen een zelfvertrouwen-boost te geven. We komen graag met je in contact!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Leer meer over de opstart!
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen