The Bridge HDT: Een wetenschappelijk bewezen methode

Alle projecten van The Bridge zijn door een team van de Universiteit van Amsterdam (UvA) onderzocht. Hieruit blijkt dat Bridge HDT een zeer effectief programma is in zowel het basis- als voortgezet onderwijs. De onderzoeksresultaten tonen aan dat onze leerlingen in één schooljaar een groot deel van hun leerachterstand inhalen.

Publicaties

Effect Sizes van onderwijsinterventies

Een onderzoek gebaseerd op Kraft (2020) laat zien dat het effect van Bridge HDT aanzienlijk groter is dan bij andere onderwijsinterventies. Volgens Kraft is bij onderwijsinterventies een effectgrootte (Effect Size) vanaf 0,2 groot. Bij Bridge HDT vond men effectgroottes van 0,6 en zij hoort daardoor bij de top 5% van impactvolle onderwijsinterventies op het gebied van rekenen.

Momenteel loopt er een onderzoek in opdracht van het ministerie van OCW in het kader van ‘Effectmeting kansrijke interventies po en vo’, de resultaten hiervan worden eind 2025 verwacht.

Lees meer

Meten is weten

Wij geloven in onderwijs op maat. Dit bereiken we door interne dataverzameling en monitoring, op het gebied van rekenvaardigheden en op het gebied van het sociaal-emotioneel leren (SEL). Ook werken we aan een real-time dashboard waarin de voortgang van de leerlingen gevolgd kan worden. Uiteraard gaan we zorgvuldig om met alle gegevens die we verzamelen en volgen we de geldende wet- en regelgeving.

Lees meer