Impact

Sterke sociale relaties vormen de essentie van onze aanpak. We helpen leerlingen op cognitief vlak om de achterstand tot het 1F rekenniveau, ook wel het ‘burgerschapsniveau’ genoemd, in te halen. Daarnaast zetten we in op sociaal-emotioneel leren. Juist deze combinatie maakt dat leerlingen hun leerniveau blijvend kunnen overstijgen en beter kunnen meekomen op school. En niet alleen in de reken- en wiskundelessen, het effect van Bridge HDT is ook positief merkbaar tijdens andere lessen en buiten school.

Scholen

Voor de school is Bridge HDT een verlengstuk van het onderwijs dat zij zelf geven. We ontzorgen en helpen mee om de werkdruk van leerkrachten/docenten te verlagen. Daarnaast krijgen we van veel scholen terug dat we hen ontzorgen doordat leerlingen minder snel hulp nodig hebben van het zorgpersoneel of de intern begeleider.

Ouders

Door veelvuldig contact met de ouders raken zij meer betrokken bij de schoolcarrière en leerprestaties van hun kind. Ook zijn er regelmatig inlooplessen voor ouders. We bereiken hiermee meer dan 80% van de ouders. We zien ouders, net als de school, als sparringpartners. 

Maatschappij

Gelijke kansen voor kwetsbare leerlingen betekent zoveel. Voor iedereen. Niet alleen voor de kinderen zelf die meer in zichzelf gaan geloven en meer kansen krijgen. Hun positieve bijdrage is als een vliegwiel. Dus hoe meer kinderen kunnen meedoen, hoe hoger het maatschappelijk rendement.

 

Evidence based

Bridge HDT is een van de weinige Nederlandse onderwijsinterventies die wetenschappelijk bewezen is. De Universiteit van Amsterdam (UvA) onderzoekt kwalitatief en kwantitatief de effecten van verschillende Bridge HDT-projecten. De resultaten in zowel het primair als het voortgezet onderwijs zijn zeer positief.

Voor meer informatie over het wetenschappelijke onderzoek ga je naar www.uva.nl/sepp. Of bekijk de onderzoekresultaten in Bridge taal:
Onderzoek Primair Onderwijs
Onderzoek Voortgezet Onderwijs

Eind 2025 verwachten we de resultaten van het onderzoek Effectmeting kansrijke interventies in het po en vo.

Meten is weten

Wij geloven in onderwijs op maat. Dit bereiken we door interne dataverzameling en monitoring, op het gebied van rekenvaardigheden en op het gebied van het sociaal-emotioneel leren (SEL).  

Real-time dashboard

We werken aan een real-time dashboard waarin de voortgang van de leerlingen gevolgd kan worden door tutoren, scholen en opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we de lessen nog beter aanpassen per leerling. Uiteraard gaan we zorgvuldig om met alle gegevens die we verzamelen en volgen we de geldende wet- en regelgeving.

Impact vergroten

We blijven onze programma’s ontwikkelen op basis van data en feedback. We meten bijvoorbeeld na elk loopjaar de leerwinst en bespreken de voortgang regelmatig met de school, opdrachtgevers en andere betrokken partners. Ook gebruiken tutoren deze data om zo goed mogelijk maatwerk te bieden aan de leerlingen. Samen met wetenschappelijke partners onderzoeken we hoe we onze impact nog verder kunnen vergroten.