Bridge High Dosage Tutoring

Om maar meteen een misverstand uit de wereld te helpen: we geven geen doorsnee bijles. We werken volgens een wetenschappelijk bewezen en effectieve methode, met professionele en goed getrainde medewerkers die bij ons in dienst zijn, we zijn verbonden met de school en de ouders/verzorgers en hebben naast het cognitieve gedeelte ook veel aandacht voor sociale relaties en sociaal-emotioneel leren.

Onze methode is onderscheidend door haar kleinschaligheid, structuur en intensiteit. Vandaar ook de naam High Dosage Tutoring.

Wij richten ons op kinderen met een forse rekenachterstand die maatschappelijk gezien minder kansen hebben. Onze leerlingen zitten in groep 7 van de basisschool en zijn op weg naar het vmbo/het praktijkonderwijs of zitten in de onderbouw hiervan. Vooral in deze onderwijsfasen blijkt Bridge HDT zeer effectief.

Hoe Bridge HDT wérkt

Evidence based

Bridge HDT is een van de weinige Nederlandse onderwijsinterventies die wetenschappelijk bewezen is. Een team van de Universiteit van Amsterdam (UvA) onderzoekt kwalitatief en kwantitatief de effecten van verschillende Bridge HDT-projecten. De resultaten in zowel het primair (po) als als het voortgezet onderwijs (vo) zijn zeer positief.

Voor meer informatie over het wetenschappelijke onderzoek ga je naar www.uva.nl/sepp. Of bekijk de onderzoekresultaten in Bridge taal:
Onderzoek Primair Onderwijs
Onderzoek Voortgezet Onderwijs

Meer weten?
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt hierover. Anne beantwoordt deze graag.

Anne Kielman
Directeur The Bridge
06 2161 4658
anne.kielman@tbli.nl

Impact

Onze Bridge HDT projecten zijn grondig onderzocht door de Universiteit van Amsterdam. Uit hun onderzoek blijkt dat leerlingen met onze aanpak in één schooljaar gemiddeld één tot twee leerjaren kunnen inhalen. Daarnaast bouwen ze aan belangrijke sociaal-emotionele vaardigheden zoals doorzetten bij moeilijke opdrachten, samenwerken, leren plannen en om hulp vragen. Dat geeft zelfvertrouwen.   

Een beter schooladvies, een hoger leerniveau, meer zelfvertrouwen én vertrouwen in de toekomst helpen leerlingen enorm in hun groeiproces. Als gevolg daarvan verandert er echt iets, voor de kinderen zelf maar ook voor onze samenleving. 

Het maatschappelijk rendement is hoog. 

Lees meer